» Odstranění filtru DPF/FAP
Odstranění filtru pevných částic DPF/FAP

O co jde..

Ve většině automobilů s dieselovým motorem od roku výroby 2005 a výše, se začal používat filtr pevných částic. Toto zařízení je požehnáním pro ekology, ale katastrofou pro peněženky prostých uživatelů. Filtr pevných částic je soustava kanálků ve výfuku, kde se zachytávají saze. V současné době se používají dva systémy. Suchý systém (Fiat, VAG..) a mokrý systém s močovinou (PSA, Ford..). Díky soustavě čidel řídící jednotka rozpozná stupeň zanesení filtru a při jisté úrovni zanesení spustí režim tzv. regenerace. U suchého systému se při regenerci zvýší dávka vstřikovaného paliva aby směs výfukových plynů hořela ještě ve výfuku a tím se spálily saze usazené ve filtru pevných částic. U mokrého systému pomáhá k vyhoření usazených sazí přímo močovina.

Velkou nevýhodou obou systémů je to, že životnost filtru je od cca. 60000Km do 150000Km, podle stylu jízdy. Poté se musí filtr měnit. Ceny filtrů jsou však velmi vysoké (20000 - 80000Kč!!) a to může úplně zabít výhodu jinak úsporného dieselu. Při koupi ojetého vozu pak může tvořit cena filtru pevných částic až jednu třetinu ceny vozu!

Proto nabízíme řešení v podobě ůplného odstranění filtru pevných částic z Vašeho vozu. Úprava spočívá ve fyzickém odstranění filtru pevných částic a v přeprogramování řídící jednotky motoru. Někdy je třeba také emulovat důležitá čidla a proto není cena u všech vozů stejná. Ceny se pohybují od 5000Kč do 15000Kč u nejsložitějších systémů. Na ceníku ještě pracujeme.